Представяне на резултати по проект: 2021-1-BG01-KA220-VET-000034709 „ECOlogically VIable Business innovation through ECVET compliant digital Entrepreneurial Skills training“ (ECO-VIBES)
На 25 октомври 2023 г. Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ организира събитие по разпространение на резултатите от Проект 2021-1-BG01-KA220-VET-000034709 „ECOlogically VIable Business innovation through ECVET compliant digital Entrepreneurial Skills training“ (ECO-VIBES), в гр. Пловдив, зала „Компас“ на ПУ „Паисий Хилендарски“.
Проектът се изпълнява от ПУ „Паисий Хилендарски“, България и в партньорство със Стопанска академия „Димитър А. Ценов“, България; Екология КМ, Брестовица, България; EUFORA, Гърция и EUROCY, Кипър.
Представен бе проектен резултат 1: ЕCVET СЪВМЕСТИМА УЧЕБНА ПРОГРАМА ПО ЕCO-VIBES, като в своята презентация, участниците в събитието от страна на Стопанска академия – Свищов, акцентира върху организацията на обучението, базирано на единици резултати от учене (ЕРУ) и резултати от учене (РУ); съдържанието на учебната програма; основната и допълнителна литература, речника на ключовите думи. Показан бе моделът на учебен план, изготвен в съответствие с ECVET, Проектен резултат 2: ECO-VIBES модули за обучение в електронна среда.
Проектен резултат 2 е иновативен ECVET електронен курс, създаден с цел обогатяване на знанията, уменията и компетенциите в областта на екоиновациите на предприемачи и професионалисти от МСП, включително и от новоосновани фирми. Курсът обхваща всеки 5 модула от обучителната програма. Всеки модул включва подробно изложение на теми, насочени към анализ на проблема, с фокус върху практическите аспекти и приложението на теорията в конкретни сценарии. Съдържанието на всяко отделно учебно блокче съдържа информация, представена както в текстов, така и в аудио-визуален формат, за да подобри привлекателността и ангажираността на обучаващите се. Този подход насърчава обучаващите се да усвоят материала чрез разнообразни методи на обучение.
Представен бе проектен резултат 3: Дигитална ECO-VIBES симулация за улесняване на обучението, оценяването и придобиването на опит. Представлява иновационно решение за симулационна среда, с 3 предварително изготвени сценария, с цел насърчаване на усвояването на знания, умения и компетенции, както и за прилагане на опит и за подобрение на придобитите знания, умения и компетенции. Потребителите имат възможността да взаимодействат с обекти, да вземат решения, които влияят на развитието на сценария, да отговарят на въпроси и да изпълняват действия, демонстриращи придобитите умения. Приложението записва и оценява ефективността на потребителя, предоставяйки обратна връзка и разяснения. Симулационната среда предлага на потребителите изживяване под формата на електронна игра, включващо награди в зависимост от постигнатите резултати. Този иновативен инструмент е проектиран с максимална гъвкавост и устойчивост.
Представен бе проектен резултат бе РП4: ECO-VIBES наръчник, базиран на казуси, за осъществяване на обучение за устойчиво развитие.
Този резултат включва наръчник за обучителя, предоставящ примерни казуси за приложение на учебния материал, както и насоки за ефективно използване на всеки модул поотделно. В рамките на РП4 са включени и препоръчани материали, както и разяснения, предназначени за създаване на обучения по ECO-VIBES в образователни институции. Целта е всеки участник в обучителния процес да извлече максимална полза от предоставените ресурси, които са съобразени с индивидуалните нужди и умения на всеки един потребител.


